1 Ekim 2007 Pazartesi

mona lisa smile :)


düşündüm de bir insan neden bazı şeyleri yapar? neden resim çizerler,neden fotoğraf çeker,neden kitap okur? evet ben bunu yaptım demek için mi ? ben bu kitabı okudum ay çok güzel kesin sende oku diye tavsiyede bulunup karşısındakine üstünlük kurabilmek için mi ? ona yol göstermenin, onu etkilemiş olmanın tadına varabilek için mi ? ya da fotograf çektirirken ben galata kulesine gittim diyebilmek için mi yoksa ordaki manzarayı görebilmek için mi ? sanırım ressmi nerde çektirdiğinin önemi var burda.kapının önünde mi yoksa tepeden istanbul manzarasını mı? biz mesela neden gittik intarraile ? ben fransa yı gördüm ya çoooooook güzel demek içn mi.kantinde otururken yo hayır amsterdam öyle değil bak böle diyip böbürlenmek için mi ? mona lisa nın resmini niye çektik emsela insanlara orda olduğumuzu göstermek için mi yoksa beğendiğimiz için mi ? bğendiğimiz için mi ? neyini beğendik mona lisa nın? ben mona lisa nın neden o kadar meşhur olduğunu bile bilmiyorum orda bi kadın var mal gibi oturuyor.hayır sanata bakışım bu değil ama 3 yaşındaki çocuğu getirseniz sanırım öyle derdi.bunun nesi meşhur dese ne diyeceğiz ? bu resimde o zamana kadar kullanılmamış bir boyama tekniği kullanıldığı için mi, ressamın en son resmi olduğu için mi yoksa şu efsane yüzünden mi sağ tarafı gülüyor sol tarafı ağladığı için mi ? bence var ya mona lisa ordaki yüzlerce insana bakıp hüngür hüngür ağlıyordur hemde iki tarafıyla.eğer gülüyorsa da sadece kıçıyla gülüodur.bunlar ne çektiğini bilmeden çekiyor diye..

1 yorum:

baurk... dedi ki...

mona lisa beni küçükken-sanırım 2 ye gidiyodum, kıbrısdtaydık- etkilemişti.. anlatmışımdır kıbrısta bi tane kaçakçı bi admaın köşkü şimdi müze. orda da mona lisanın duwarı kaplayan bi tablosu wardı we tablo ölyle bi yerleştrilmiş we öyle bi düzenek kurulmuş ki içine sen enreye gidersen gözleri seni takip ediyodu. çocuğum küçüğüöm karşımda kocaman bi resim we beni izliyo.. sank,i ben cansız o canlı.. etk,ilenmemek onun hakkında bilgi toplamamak saçma geldi o yaşta bile we o etki beni bbu zamanda bişle mona lisa sewgilis,i yaptı.. resim hakkında denilen şeylerden bazılarını yazmışsın ama benim bildiğim bi kaç tane daha war bi tanesi mesela leonadrdonun kendini çizdiği ayna karşısında.. bi tanesi isanın eşi olduğu falan.. bi de o kadar ünlü bi ressamın en önemli eserlerinnden birinin- ki heryerde görüyosun- gerçek orjinal hal,ini görmek benim için çok büyük şeyler ifade ediyo.. bilmiyorum küçükken gördüğüm tabloyu sen de görsen bence sen de öölşe düşünürdün.. ki- hawa olsun die değil- 2. kez görememe raqğmen beni ilk kez görmüşi gibi heyucanlandırdı da.. neese bööle işte:))