11 Ocak 2007 Perşembe

Pardon ! Ana Dilim Olur Musun ?

Gene çıldırdım bugün İngilizce finalinde.7 puanlık : acaba globalleşme ana dilleri yok eder mi etmez mi ?Evet eder.ne yapacağız peki 150 kelimede çözüm üretip globalleşmeyi mi durduracağız.kaç kişi biliyordur ne olduğunu globalleşmenin.bildiğini iddia eden ne kadarını biliyordur.ha yok etmez..ama niye etmez 150 kelimede mi açıklayacağız.Açıklayamayız ki ..imkansız ..ee o zaman 300 kelimede açıkla..açıkla açıkla da kompleksli hocalar limiti geçtin diye puan kırsın.aa alcam derken cc gelen dersten ff le kal sonra..yok not değil olay ,saçma olan bu soru,verilen sınır ve mantık..nasıl açıklayacaksın globalleşmenin ana dilleri yok etse bile ana dil kavramının zaten gereksiz olduğunu.Ben açıkladım hatta koskoca bir essay yazdım-3 sayfa J - büyüklük göreceli ne de olsa. Sonra ne oldu? feedback in üstünde kırmızı kırmızı kalemlerle sorular! Yok sen ırkçı mısın? Nerenle okudun güzeller güzelleri salatalıktan bozma entel’im benim.Ne de olsa hocasın her istediğini yazarsın..yazılana anlamak ya da anlamamak önemli değil ki.Evet ırkçıyım ama ırkçılığım milletlere karşı değil..dillere karşı hem de dünyadaki bütün dillere karşı..Var mı böyle bir ırkçılık? Evet ben hatta alfabe faşistiyim.Bütün harflere kılım.Şimdi asıl konu şu ana dil olayı: Abuk subuk binlerce dil var..karman çorman böyle.. kimilerini sadece 3 kişi konuşuyor hatta..Ama öbür taraftan bir dil var..onu herkes öğrenmeye çalışıyor..ticaret,eğitim,araştırmalar,bilimsel çalışmalar hatta şirketler arası yazışmalar o dil üstünden yapılıyor.O zaman niye herkes o dili kabul etmiyor.Niye diğer dilleri konuşuyoruz.Zaten adam olmamız için bizden o dil istenmiyor mu ? O dil senle benim, iyiyle kötünün, vasıflı ile vasıfsızın(işe yaramazın) arasındaki uçurum değil mi? En kıytırık işten en önemlisine kadar herkes en az bir yabancı dil istemiyor mu? Peki, niye herkes bir olup şu dili kabul etmiyor? Çünkü herkeste ülkemizin falanca yerindeki bizim bile aşağıladığımız o köylü mantığı var: neden onun dili de benim dilim değil. Neden İngilizce de İtalyanca değil. Bilmem! Neden İspanyolca değil, onu da bilmem. Zaten bunun da bir çözümü var. Yeni bir dil yaratılsın, bütün dillerin keşişimi. Ya da Euro da birleşildiği gibi ortak bir dilde birleşilsin. Herkes kolaylıkla bütün dünya ile iletişim kursun. Havada uçuşan bütün bilgilere ulaşılsın. Herkesin birbiri ile konuşabildiği bir toplum çok mu ütopik çok mu distopik? Eğer dil çeşitliliği kültürü şekillendiriyorsa, çok farklı kültürlere ait insanların aynı dili konuşması nasıl bir azaltma yaratabilir kültürel çeşitlilikte. Farklı kültürler aynı dili konuşabilirse kültürel çeşitliliğin bir anlamı olur. İnsanlar farklı kültürleri daha rahat anlayıp daha rahat tanıyabilir.Kızıl derililer Türkçe konuşsaydı,ruhlarının öldükten sonra dünyada serbestçe dolaştığına inanmayacak mıydı? Bu kültürel çeşitliliğin bir parçası değil mi ? Ya bırah ya..

1 yorum:

Köşenin Delisi dedi ki...

Çok kızmışsın sen ya :) dersi mersi boşver o çok sorun değil bence de, anlaşılmamak, hatta anlaşılmak için hiç çaba gösterilmemesi sinirlendirmiş seni haklı olarak sanırım.

Dil konusuna gelince, ben senin o kızdığın bitakım insanlar gibi farklı dillerin çeşitlilik getirdiğine ve insanı kafa olarak epey geliştirdiğini düşünüyorum galiba :) Güzel bir şey çeşitlilik, sadece dil değil her konuda, renk, dil, kültür, cinsiyet, müzik, politik görüş...ne kadar çok farklılık olursa işler o kadar karışır ve karışıklık da geliştirir insanı... Ben mesela yılda bikaç kez basıp gitmek geldiğinde içimden, hep "kimsenin türkçe bilmediği, kimsenin ne dediğini anlamıycağım bi yere gitmek istiyorum" derim...ööle yani neyse :) BU dil meselesiyle ilgili çok seveceğini düşündüğüm bi kitap okumuştum. Adı EPEPE. yazarı Ferenc Karinthy. çok etkilenmiştim ben :)