11 Ocak 2007 Perşembe

hayat bizden kaç milyon ışık yılı uzakta?

Sende aynı benim gibisin. Bırakıp gitmek istiyorsun her şeyi. Sıkkın bıkkın ümitsiz amaçsız bir koşuşturmacanın içinde. Yanındayken söylemedim bunları çünkü yalan söyleyeceğimi düşünebilirsin evet cevabını vermeni istediğim için. Ama senle konuşmak o kadar zevkli ki. Tam olarak aynı noktalarda kesişmese de düşüncelerimiz çıkış noktaları aynı. Aslında şu anda tamamen farklı birisiyle karşı karşıyayım. Herkes uğraşarak başarmaya çalışırken sen değişerek başarmayı deniyorsun. Ama ikimizde daha başaramadık. Seni tanıyınca yazasım geldi yoksa asla yazmazdım herhalde. Çünkü gelecek tepkiler hep aynı ama tek başıma değilmişim ve ilk defa benim gibi birisini tanıyorum. Ya da tanıdığımı fak ediyorum. Evet, vakit boşa gidiyor. Hiçbir şey yapmadan öylece akıp gitmesi izliyoruz. Hala bir amaç bulmaktan aciziz ve bizim gibi o kadar insan var ki etrafta. Onların tek farkı ya bu durumların farkında değiller ya da bunlarla yaşamayı başarabilirken biz başaramıyoruz. Mühendislik eğitimi kadar boş ve gereksiz bir başka alan daha yoktur herhalde. Ne hayatı öğretiyor ne de hayatta kullanabileceğimiz bilgiler veriyor. Gelecek kaygımın beni buralara kadar getirdiğine inanamıyorum. Derslere gitmek istemiyorum. Dersleri dinlemek istemiyorum, kafam hep başka yerlerde oluyor. Sonuç ise belli. Ve ailemi mutlu etmek uğruna kendim tamamen mutsuz olmayı seçiyorum. Yoruldum konuşmaktan, hiç konuşmadan öylece oturmak düşünmek okumak tanımak bilmek istiyorum. Tek istemediğim ise yorum yapmak, konu hakkında yeterli bilgiye sahip olmadan. Ki hiçbir zaman yorum yapamayacağım böyle düşünmeye devam edersem. Çünkü asla yeterli bilgiye sahip olduğumu düşünmeyeceğim.
Ama ne güzel olurdu geçim derdi olmasa, gerçekten teknolojiden uzak ama asla tamamen kopuk olmayan bir hayat sürsem. Tek işim müzik olsa mesela dağların arasındaki o arsa da bir ev olsa ve evde stüdyo..sabahtan akşama kadar egzersiz yapsam farklı teknikler denesem.Benim gibi düşünen hisseden insanlarla fikirlerimi geliştirsem.Sonra güzel bir yemek ve yanında şarap. Gece büyük ekranda sinema keyfi ..Sonra konuşsam konuşsam insanlarla.Hangi yıldızın kaç milyon ışık yılı uzakta olduğunu tartışsak.İsimlerini sayabilsek belki de o anda orda olmayan ama görüntüsü bize daha yeni ulaşan yıldızların.Sonra sigara .. Anılar ve Anılar liseden ve üniversiteden.Bilmediğim tanımadığım şey kalmasa.Hayat böyle geçip gitse..Sıkılır mıyım? Sıkılırsam çalışırım o koşuşturmacaya dahil olurum zamanında proje teslim etmeye çalışır.Bazen yöneten bazen yönetilen olurum ama asıl istediğim sakinlik ve kendime dönmem..Nasıl mı olur mu ? Olmaz çünkü asıl gerçek geliyor..Sıkı durun :para .Para olmadan gerçekleşemez bunlar.Paraya da bir kez kaptırırsam herhal bir daha bırakmam ucunu..Hayal kurmak ne güzel şey ..

2 yorum:

baurk... dedi ki...

hayal kurmak gibisi yok cidden be abi.. çünkü yaşadğın içi suyla dolu uzayın derinliklerinde parça parça birleşmemiş pazıl parçalarıyla dolu olan bu küre sana herzamn heran istediklerini wermiyo.. ööle olunca hal başlıyosun aranmaya nası ulaşcam ben mutluluğa rahata.. soora diyiweriosun tmm gidiyim bi dağa yerleşiyim orda ufak tefek çalışır bişiler yer içer istediğimi yaparım.. tmm yaparsın yaparız ama bu küre bi süre soora dar gelir yine.. ööle şerefsiz warlıklarız işte sıkılgan.. nefret ediyorm bazen bööle bi düşündükçe elimdekilerle yetinmeyi bilmem gerektiğini düşünüyorm dier insanlara diğer ülkelere bakıp.. tmm bzaen bencil olmak gerekiyo ama olmuyo çünkü zaten bişi deişmiycek o sana uymuyosa sen ona uycan yapcak başka bişi yok.. ama şu bi gerçek ki kimse o güselim hayallere karışamıycak onlar senle geldi senle gitcek..

Köşenin Delisi dedi ki...

Unutmamak lazım ki, o hayalleri gerçekleştiren de var :) Eğer hayatınızdan memnun değilseniz, yapmaya zorlandığınız işten mutsuzsanız ve mutlu olacağınızı düşündüğünüz bir yaşam varsa, onu mutlaka denemelisiniz...ama bu büyük bi cesaret, ve epey bi kararlılık gerektiriyo...yani iyi düşünmek lazım, "cidden bu mu istediğim" diye, ve eğer öyleyse, denemek lazım. Oturduğun yerden "benim istediğim hayatı yaşamama izin vermiyolar" demek olmaz ki di mi :)