15 Temmuz 2008 Salı

oradaki burası

bilmeyenleriniz için söyleyeyim ibo'yu bu pazar sabaha karşı uçağa bindirip hollanda üzerinden aktarmalı olarak abd 'ye yolcu ettik.oraya gidince de konuşmaya başladık;ibo anlatıyor,burda böyle ,ev şöyle,binalar böyle falan diye.insan ister istemez bi de ben gitsem de görsem diyor.aslında aklımda hiç amerikayı büyütmemiş hatta mesafeden olsa gerek orda yaşamayı bile düşünmemiştim.
ama dun iboyla konusurken akşam 19du ,ben eve yeni dönmüştüm,ibo kahvaltı yapıyorum deyince bir garip oldum.saat farkını ilk defa yadırgadım gerçekten.sonra ben dun akşam uyuyınca bu akşam yenden uyandım sayılır ve nete girdim.ibo gene nette.olum gidip gezsene dedim,ne gezcem saat sabahın körü burda dedi..aa öyle mi biz dün mü görüşmüştük dedim.hemen saat farkı,hem beni bir gunu uyuyarak gecirmiş olmamım etkisi.sonra ibo anlatmaya devam etti,belki bir dil okuluna gitcek,belki de spor salonuna falan,çünkü abisi haftaiçleri çalışıyor ve sadece haftasonu geziebiliyorlar ,bir de işte haftaiçi bazen akşamları.orası bir garipmiş a dostlar öyle iki dakikada kızılaya gitmek ya da yarım saatte taksim'e akmak falan yokmuş :) ben sonra düşündüm hayata bak dedim.adam konya'dan kalkmış koç unisine gitmiş.ordan amerikaya mastera.orda sen iş bul,çalış ,araba al,ev al-aslında ev almamış da kirada sanırsam-.sonra düşündüm vay be dedim ne hayat.şimdi bu çocuk mükemmel türkçe konusuyor benle yani 3.nesil yarı alaman yarı türkler gibi değil dili.ama ingilizcesi de gayet iyi olmalı tamam sorun yok.orda çalışıyor iş arkadasları var falan.benim en çok korktuğum öyle bir durumdaki iletişim eksikliği.yani herşeyi yaparsın da bizim fıkraları ya da onların esprileri nasıl çözelsin.hadi çözemedin nasıl eglenceksin bilmiyorum.tam o anda benim ispanya'ya gidip orda yaşama planlarım geldi aklıma dedim ki,uff nası olcak bu iş,almanya'ya mı gitsek.nede olsa almanca mmükemmel ya.sanki orda daha iyi yaparım gibi salak ve gerçek dışı bir düşünce belirdi aniden aklıma.ama ispanya'nın sokakları,insanı,kültürü tamam söylemeden edemeyeceğim kadınları falan hemen aklımı geri çeldi.tam o anda da bir zeytinyağı reklamı çıktı tvde.adam bir yerlerden gelmiş istanbul'da baş aşcı oalrak çalışıyor.ekip kurmuş kendine birincilikler falan kazanmış.istanbul çok güzel diyor.ve ekliyor çok mutluymuş,insan zaten 15 sene bi yerde yaşarsa oralı olurmuş.
şimdi soruyorum bu adam tarihte gelip de burayı beğenen tek insan değil.yüzlercesi var.ee bizde gidip,onun geldiği yerleri beğenmiyormuyuz?
bir gariplik yok mu durumda? anlamadım gerçekten bu kadar güzelse burası ben neden gitmek istiyorum,ordaki binalara bakıp duyduğum zevki neden burda duymuyorum.neden ordaki hayat daha zevkliymiş gibime geliyor.ve eger 5 sene yaşasam beni oralı sayarlar mı ? 15 çok değil mi artık ? bilemedim.korktum ben bu hayattan gene.uyuyacağım ben en iyisi...

8 yorum:

baurk... dedi ki...

"Bir yerde uzun süre kalırsan sorunlar başlar."

nothing out of the ordinary dedi ki...

walla ibo haklı bi ugras bulmalı yoksa abisinden başka insan göremez sonra da keyfi kaçar. insan kaldırımda yürümeyi özlüyor kalabalığın içinde
ama bi yanda da benim de gidesim var hatta yaşayasım çünkü cazip orası bana neden ? çünkü benim kafam fikirlerim rahat deil burda ya da ben özgür hissetmiorum kendimi diledigimce . uzaktan sesi hos geldiginden deil orda gercekten farklı bi muamele gordugun için benim de gidip oralarda yaşayasım var ...

aLCHEMY dedi ki...

bence ibo sokağa çıkıp tanışabildiği kadar çok insanla tanışmalı,hayatı yaşamalı..ve bla bla bla. ben olsam öyle yapardım ya da bu dizi bana manyak etki yapıyo bilemedim :)

nothing out of the ordinary dedi ki...

ama abi sokakta insan yok :0)
böle merkezlere inmezse ki arabasız sehir merkezine ulasmak da zor umarım iki adım yoldur sehirmerkezi de bi dolu insanla tanısır yollarda

Köşenin Delisi dedi ki...

uzaklara gitme isteği sadece değişik bir coğrafyada yaşama isteği değil ki ama... doğup büyüdüğün, ıcığını cıcığını bildiğin, bir sürü insan tanıdığın, belli statü ve maskelere bürünmek zorunda olduğun yerde yeterince özgür davranamıyorsun...sanki...di mi... hem illa gidip başka bi yerde mi yaşamak lazım? bi süre sonra orası da aynı şekilde sıkıcı gelmeyecek mi? onun yere gezmek lazım elden geldiğince bence. Bizi bıktıran, sövdüren bu memleketi özletecek aralar vermek ara sıra. Peki kaçımız verebiliyoruz? Nakit ve vakit sorununu nasıl çözeceğiz? bana sorma, bi bilene sor. Bilsem kendim uygulardım.

Bu arada...ben ispanyolca'ya başlamayı düşünüyorum. henüz vaktimi nasıl ayarlayacağımı bilmiyorum (Toprak'ın vaktinden çalmadan yani)...ama eğer olursa, sen de düşünür müsün :)

aLCHEMY dedi ki...

benispanyolcaya başladım 3 ay gittim yani benim gittiğim yerdeki hesapla şu an 3.kurdayım.okulların açılmasıyla 4.kurdan başlıycam.bu arada aaçığı kapayın 4 den beraber başlayalım tabi ben sıfırdan başlamak zorunda kalmazsam :)

Köşenin Delisi dedi ki...

nereye gidiyorsun tömer'e mi

aLCHEMY dedi ki...

yok ben active english'e gidiyorum.araştırmıştım biraz tömer'e gitmekten daha mantıklı geldi.hem kampanyaları da vardı en son: 2.dil'e %40 indirim var.bi de 4 aylık kayıt yaptırırsanız bi %40 daha alıyorsunuz indirim.yani 2 dile 4 aylık kayıtta nerdeyse bi dil parası ödenio mantıklı bence :)