7 Nisan 2007 Cumartesi

yalnız yanlızlar yanlış yapar


yanlış tan yalnızlık tan ve yalnız mı yanlız mı neyse işte nefret ediyorum.hayır yanlış yapmaktan korktuğum ya da yalnız kalmayı sevmediğimden değil.sadece bu aptal kelimelerin nasıl yazıldığını yıllardır öğrenebilmiş değilim.hayır bu 20 senedir değişmedi işallah 10 sene sonra değişir de iş mülakatlarında yanlız şirkete gelmişim siz benim taleplerimi karşılayamazsınız tarzında sahte bir göz dağı falan vermeye karkarsam gaza gelip adamlar da bana biz yanlız değiliz henüz alman ortağımızla yeni bir şirket evliliği fln yaptık diye dalga geçmesinler.durumum o kadar içler acısı ki şimdiye kadar sanırım bu blogda hiç yalnız ,yanlış ya da yanlız yazmamaışımdır mesela fakat derim ,tek başıma derim ama o 6 harflik karmaşaya girmem.niye giriyim zaten dil bilgim zayıf.de yi de sevmem ben bi ayrı yazılır bi bitişik yazılır .ki de öyle mesela .uff calcilus calıscam ben ama o da galiba calculus :) iyi ki yazarak günlük hayatta iletişim kurmuyoruz.üni öğrencisiyim şu halime bak ..konusmanın gözünü seviyim ..4 harfim hala eksik ama olsun :)
evet bu arada bebiş çok şirin :) ne kar sinirlendim işte onun o kadar sinirlendim bu duruma

1 yorum:

Köşenin Delisi dedi ki...

Ukalalık olarak algılamazsan hemen yol göstereyim bu "y" kelimeleri hakkında canımcım :))) Bi kere "yanlız" diye bi kelime zaten mevcut değil, o yüzden onu listeden çıkararak başlayabilirsin işe :) Bu sözcükleri köklerine bakarak ayırt etmek çok kolay aslında, bilmiyorum denemiş miydin... "yalnız"ın ilk üç harfine bak, "yal". Bunu ipucu olarak kullanırsak, "yalın"dan (yani tek anlamında) "yalnız"ı çıkarıyoruz. "Yanlış" ise "yan"la başlıyor ve yanılmaktan geliyor. Yanıldığın konuda yanlışsındır hani, o açıdan.. umarım faydalı olmuştur. "de " ve "ki" yi de anlatırım istersen, çooook kolay, ama daha fazla hocalık taslamış olmayayım diye sen sorana kadar anlatmamak en iyisi galiba. Sınavlarda başarılar. Öptüm :)